ماین وب

ساخت وبلاگ

داغستان از ایران معدن خاک رس می خرد

گروه معادن - رمضان عبدالطیپوف رهبر جمهوری داغستان در نشست بین المللی اقتصادی روز 18 ژوئن اعلام کرد که قرار بود مواد خام برای تهیه مصالح در کارخانه «مارابی» از اوکراین تهیه شود، اما قیمت آن در ایران ارزان تر است.
به گزارش ماین نیوز، وی در ادامه گفت: «ما می خواهیم یک معدن خاک رس برای کارخانه خریداری کنیم. مواد خام را باید از اوکراین بیاوریم. اما ظاهرا قیمت آن در ایران ارزانتر است، به همین خاطر تصمیم داریم که در این کشور یک معدن خریداری کرده و نیاز خود را با استخراج رس و حمل آن از طریق کشتی رفع کنیم».

رهبر داغستان همچنین خبر داد که توافقات برای معامله این معدن تقریبا انجام گرفته است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۷

کد مطلب: 32883

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

قیمت طلا کاهش یافت

گروه معادن >فلزات گرانبها - قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم پایین ۱۲۸۰ دلار و ۱۵ سنت در اوایل جلسه امروز، با اندکی ترمیم و ۱.۱ درصد افت نسبت به جلسه قبل به ۱۲۸۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.
قیمت طلا کاهش یافت
به گزارش ماین نیوز، در حالی که نظرسنجی های انجام شده در آستانه رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نشان می دهد که شانس ماندن انگلیس در اتحادیه بیشتر شده، قیمت طلا روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت.

3 نظرسنجی انجام شده در آستانه رفراندوم روز پنجشنبه نشان می دهد که طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تاحدی بیشتر شده اند، هرچند که تصویر کلی از تقسیم آرا بین طرفداران ماندن و ترک اتحادیه اروپا حکایت دارد.

کاهش نگرانی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب رشد شاخص ها در بازارهای آسیایی و افزایش ارزش استرلینگ شده و اشتهای سرمایه گذاران به دارایی های پرریسک را بالا برده است. این شرایط موجب آسیب دیدن قیمت طلا شده است.

رای مردم انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا می تواند این اتحادیه را با رکود مواجه سازد و ضمن وارد آوردن فشار بر اقتصاد جهانی، تقاضا برای خرید دارایی های کم ریسک مانند طلا را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم پایین 1280 دلار و 15 سنت در اوایل جلسه امروز، با اندکی ترمیم و 1.1 درصد افت نسبت به جلسه قبل به 1283 دلار و 96 سنت رسید.

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه 1.5 درصد افزایش یافته بود و بزرگترین رشد قیمت یک روزه از روز سوم ژوئن تاکنون به ثبت رسیده بود. قیمت فلز زرد در روز پنجشنبه هفته گذشته نیز به بالاترین رقم از اوت 2014 رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا هم امروز با 0.6 درصد کاهش به 1287 دلار و 30 سنت رسید.

اما با این وجود، همچنان تا حدی خوش بینی در بازار وجود دارد به نحوی که حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.59 درصد افزایش به 907.88 تن رسید که بالاترین رقم از سپتامبر 2013 تاکنون بود.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳

کد مطلب: 32884

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

رئیس هیئت مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران :

۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی گروه ملی فولاد ایران استمهال شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیئت مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران از استمهال بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی این واحد تولیدی به سیستم بانکی خبر داد.
۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی گروه ملی فولاد ایران استمهال شد
به گزارش ماین نیوز، حمید محمودی با اشاره به اینکه خوشبختانه با مساعدت سیستم بانکی بدهی گروه صنعتی ملی فولاد ایران استمهال شده است، اظهار داشت: بدهی این گروه صنعتی به سیستم بانکی حدود 1200 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی امروز با ظرفیت 70 درصدی به فعالیت می‌پردازد، افزود: خط تولید کارخانه کوثر گروه ملی فولاد ظرفیت دو هزار تنی دارد که در حال حاضر روزانه 1600 تن محصول تولید می‌کند. البته براساس برنامه ریزی‌ها سعی می‌کنیم این حجم تولید را به دو هزار تن برسانیم.

رئیس هیات مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران افزود: خط میلگرد این گروه صنعتی که به تولید میلگردهای درشت و کلاف می‌پردازد نیز با 60 درصد ظرفیت و روزانه 500 تن محصول تولید می‌کند. البته ظرفیت این کارخانه روزانه 700 تن است که درصددیم این رقم را عملیاتی کنیم.

وی با اعلام اینکه خط تولید تیرآهن نیز با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند، گفت: از هفته آینده این ظرفیت را به 70 درصد خواهیم رساند. هم اکنون روزانه 250 تن تیرآهن در این خط تولید می‌شود در حالیکه ظرفیت این روزانه خط تولید 700 تن است.

محمودی با بیان اینکه خط تولید لوله سازی نیز با 90 درصد ظرفیت فعالیت می‌نماید گفت: در خط فولادسازی ظرفیت هزار تنی وجود دارد اما هم اکنون با ظرفیت 700 تنی به فعالیت می‌پردازیم.

رئیس هیئت مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ادامه با اعلام اینکه بخشی از مواد اولیه این واحد تولیدی از خود گروه تأمین و مابقی از سایر تولیدکنندگان شمش فولادی تأمین می شود، تصریح کرد: این واحد تولیدی امروز با تراکم نیروی انسانی و رکود بخش فولاد و ارزان شدن قیمت جهانی فولاد مواجه است که در صددیم با صادرات محصول به کشورهای همسایه تا حدودی رکود بازار داخلی را جبران کنیم. البته این مشکلات خاص این واحد تولیدی نیست و اکثر واحدهای تولیدی فولادی نیز با این موضوعات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی به سایر بدهی‌های این گروه صنعتی به تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: با تدابیر انجام شده بدهی این گروه صنعتی تأمین‌کنندگان داخلی با تقسیط آنها انجام شده است که امیدواریم در آینده بتوانیم با رفع مشکلات سرعت پرداخت این مبالغ را به تأمین کنندگان خود بیشتر نماییم.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷

کد مطلب: 32885

توصيه مطلب

۰

مرجع : خبرگزاری تسنيم

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

رئیس سازمان صنعت و معدن کرمان:

۲۰ درصد اکتشافات کرمان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: 20 درصد از سطوح اکتشافی استان کرمان به کمک بخش خصوصی در حال انجام است.
20 درصد اکتشافات کرمان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود
به گزارش ماین نیوز، محمود سلطانی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: پایش واحدهای صنعتی از دو سال قبل آغاز و یک‌هزار و 520 واحد شناسایی شد.

وی افزود: در حوزه شمال استان کرمان در مجموع 400 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال داریم که پیش‌بینی برای راه‌اندازی آنها 900 تا یک‌هزار میلیارد تومان است.

سلطانی‌زاده ادامه داد: در راستای کمک به واحدهای نیمه‌فعال و راکد برای کرمان 400 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که تاکنون 120 میلیارد تومان مصوب شده و 2 هزار و 198 نفر را مشغول به کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان نیمه اول تیرماه کل 400 میلیارد تومان را برای رفع مشکل واحدهای صنعتی استان کرمان هزینه می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حوزه شمال استان کرمان 141 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داریم که نیازمند 240 میلیارد تومان اعتبار هستند.

سلطانی‌زاده بیان داشت: از مجموع 36 طرح ملی کشور، سه طرح گندله‌سازی گل‌گهر، گندله‌سازی میدکو و شمش میدکو در استان کرمان است که آذر ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی عنوان کرد: کرمان تنها استانی است که با کمک بخش خصوصی توانسته 20 درصد از سطح قابل اکتشاف را زیر اکتشاف ببرد.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲

کد مطلب: 32873

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:10

ابوترابی خبر داد

حقوق ۳۸ میلیونی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که در ورشکستگی به سر می‌برد، ماهانه 38 میلیون تومان حقوق می‌گیرد اما بازنشستگان تنها یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند.
حقوق 38 میلیونی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد
به گزارش ماین نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی اظهار داشت: متاسفانه ما می‌بینیم که هر دم از این باغ بری می‌رسد؛ یک زمان اختلاس‌های آنچنانی بود و اکنون رنگ آن عوض و به حقوق‌های نجومی تبدیل شده است.

وی افزود: ماهیت این حقوق‌های نجومی این است که عده‌ای با زد و بندهای سیاسی و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی‌شان دست به خیانت‌هایی می‌زنند که ممکن است تحت عنوان اختلاس و یا در قالب حقوق‌های نجومی صورت گیرد ولی در حقیقت دارای یک ماهیت هستند که از بیت المال مصرف می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اینها چیزی جز بی تقوایی نیست وگرنه قانون در این رابطه خلأیی ندارد بلکه ضعف مدیریت، عدم نظارت و بی نظمی اقتصادی است که در مملکت گریبان گیر ما شده و باعث بروز چنین مشکلاتی از قبیل اخذ حقوق‌های نجومی شده است.

ابوترابی‌فرد بر همین اساس اضافه کرد: تا زمانی که این روند اصلاح نشود از این موارد چه در اختلاس و چه در حقوق‌های نجومی متاسفانه ادامه خواهد داشت البته در پایان مجلس نهم قانون تجارت را اصلاح کردیم ولی آنچه که اکنون وجود دارد مشکل بی وجدانی مسئولان، عدم نظارت و خیانتی است که برخی از مسئولان دارند.

وی لزوم ورود جدی مجلس در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مجلس باید در این زمینه از بُعد نظارتی وارد شود، همچنین در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه داده تا با متخلفان برخورد شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در ادامه با تاکید بر استرداد اموال بیت المال، گفت: تمام اموالی که اینگونه دریافت شده باید به بیت المال بازگردد و مسئولانی که چنین حقوق‌هایی را دریافت کردند نیز باید عزل شوند؛ این استرداد اموال باید همراه با برخورد و مجازات متخلفان باشد چرا که این افراد از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده و خیانت در امانت کرده‌اند. اینها برداشت‌های ناروایی است که در حقیقت از بیت المال صورت گرفته است.

ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: این افراد باید شناسایی شوند تا تفهیم اتهام شده و از سوی قوه قضائیه برخورد جدی صورت گیرد. چگونه است که با یک شرکتی به نام صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که در ورشکستگی به سر می‌برند مدیرعامل آن باید ماهانه 38 میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد ولی ورشکستگان و بازنشستگان پس از گذشت 4 ماه و یا بیشتر تنها ماهی یک میلیون تومان حقوق به آنان پرداخت می‌شود. اینها در حقیقت خیانت است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۴

کد مطلب: 32874

توصيه مطلب

۰

مرجع : خبرگزاری فارس

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:10

سعیدی:

فولاد مبارکه پیشران مدرن سازی تجهیزات صنعت فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه فولاد مبارکه پیشران مدرن سازی تجهیزات صنعت فولاد است،گفت:بهینه سازی مصرف و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی یکی از موارد بسیار مهم بخش صنعت کشور است که با بومی کردن دانش فنی و تکنولوژی روز جهان امکان پذیر است.
فولاد مبارکه پیشران مدرن سازی تجهیزات صنعت فولاد
به گزارش ماین نیوز، زهرا سعیدی با بیان اینکه رشد و توسعه صنعتی کشور بیشتر به کیفیت محصولات فولادی وابسته است تا کمیت آن‌ها،گفت:به همین دلیل فولاد مبارکه به منظور افزایش کیفیت محصولات فولادی خود و با هدف کاهش چالش های موجود در فعالسازی زنجیره تولید محصولات فولادی خود بیلت و بلوم تولید می کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت فولاد مبارکه جهت افزایش کیفیت و تلاش های این کارخانه برای مدرن سازی تجهیزات، افزود:درحال‌حاضر بیشتر محصولات تولیدی در برخی کارخانه های فولادسازی از فناوری ۴۰ سال قبل استفاده می‌کنند، در حالی که باید تولید‌کنندگان فولاد به سمت استفاده از فناوری‌های جدید سوق داده شوند تا در کنار افزایش ظرفیت‌های موجود، کالاهای تولیدی ‌از کیفیت خوبی هم برخوردار باشند.

دایره مصرف فولاد دنیا با پیشرفت تکنولوژی گسترده شده است

سعیدی ادامه داد:هم‌اکنون بیش از یک سوم تجهیزات فنی و زیر بنایی لازم برای تولید ورق‌های فولادی از نوع زنگ نزن در مجتمع فولاد مبارکه موجود است، بنابراین به راحتی می‌توان در این زمینه فعالیت مناسبی انجام داد و محصولات با کیفیت تولید کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به تنوع موارد استفاده فولاد در دنیا و گسترده شدن دایره مصرف فولاد با پیشرفت تکنولوژی، تولید فولاد نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیاری داشته است،اظهار کرد:درپی این تغییرات تولیدکنندگان سعی در بالا بردن بهره‌وری و استفاده از انرژی و سوخت‌های ارزان‌تر با توجه به محیط جغرافیایی خود کرده‌اند، لذا فولاد مبارکه نیز با تولید بیلت و بلوم تولید با کیفیت را در دستور کار خود دارد.

فولاد کارخانه فولاد ذوب آهن صنعت3406758/26/2013 9:13:59 AMhttp://media.icana.ir/Image/2013/08/44932_Orig.jpghttp://media.icana.ir/Image/2013/08/44932_Thum.jpg

رشد توسعه صنعتی هر کشور وابسته به رشد صنایع فولادی آن کشور است

سعیدی با اشاره به اینکه با حضور صنعت فولاد در یک منطقه انتظار می رود بر فرایند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زایی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد، افزود:در اقتصاد امروز جهان صنایع فولادی را مادر صنایع دانسته و رشد توسعه صنعتی هر کشور را وابسته به رشد صنایع فولادی آن کشور عنوان می کنند.

وی افزود:بهینه سازی مصرف و تولید در راستای اقتصادمقاومتی یکی از موارد بسیارمهم بخش صنعت کشور است که با بومی کردن دانش فنی و تکنولوژی روز جهان امکان پذیر است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به خسارت های زیست محیطی فولادمبارکه در شهرستان مبارکه تصریح کرد:مردم شهرستان مبارکه باید حُسن حضور صنعت فولاد را در پای سفره های خود احساس کنند و نفع این صنعت در منطقه هزینه شود./

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷

کد مطلب: 32875

توصيه مطلب

۰

مرجع : خبرگزاری خانه ملت

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 201 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:10

قیمت سنگ آهن از سال ۲۰۱۷ افزایش می یابد

گروه معادن >سنگ آهن - موسسه متال بولتن پیش بینی کرد قیمت سنگ آهن در جهان طی سال های 2017 تا 2020 صعودی خواهد بود.
قیمت سنگ آهن از سال 2017 افزایش می یابد
به گزارش ماین نیوز، بر اساس پیش بینی متال بولتن در سال 2020 شاهد به اوج رسیدن قیمت ها در سال 2020 خواهیم بود اما در سال 2021 روند نزولی مجددا شروع می شود.

بر اساس گزارش سازمان تجارت سازمان ملل، بازارهای جهانی سنگ آهن در سال های آتی به شدت از عرضه مازاد رنج خواهد برد همان گونه که این موضوع در کنار رکود تقاضا در سال 2015 صنعت سنگ آهن را به چالش کشید.

بر اساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ، بازار سنگ آهن در داخل و خارج در پی رکود بازار فولاد جهانی طی سال های اخیر با تغییرات فراوانی در عرضه و قیمت مواجه شده که از دلایل اصلی آن، کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ آهن جهانی است.
تولید شرکت های بزرگ معدنی کشور شامل گل گهر، چادرملو، مرکزی ، سنگان، جلال آباد، میشدوان، سیرجان و فلات مرکزی به دلیل افت تقاضای داخلی و خارجی برای سنگ آهن کاهشی بوده است.
در چنین شرایطی هزینه حمل و نقل یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت تمام شده در سنگ آهن ایران است. کشورهای بزرگ دنیا راهکارهای جدیدی برای کاهش هزینه حمل و نقل خود اندیشیده اند از جمله حمل با کشتی های تناژ بالا که تاثیر چشمگیری بر کاهش هزینه های حمل و نقل و در نهایت کاهش بهای تمام شده داشته است.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

کد مطلب: 32860

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:25

تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، ۶ میلیون تن قراضه نیاز دارد

گروه صنایع معدنی >فولاد - بر اساس برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان ، برای رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 ، باید شش میلیون تن قراضه پایه آهنی برای کارخانه های داخلی تامین شود.
تولید 55 میلیون تن فولاد، 6 میلیون تن قراضه نیاز دارد
به گزارش ماین نیوز، بر اساس برآوردهای کارشناسان اکنون بین 2.5 تا 2.7 میلیون تن مصرف آهن قراضه در ایران وجود دارد و با توجه به کاهش منابع قراضه و نیاز به واردات باید توجه خاصی به زیرساخت بنادر برای تخلیه قراضه انجام شود.

وضعیت رکود داخلی سبب شده پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای کمتری در کشور صورت گیرد؛ زمانی که پروژه های عمرانی ( مربوط به دولت ) و ساخت و سازها ( بخش خصوصی) در حال رکود باشد، صنعت فولاد نیز دچار رکود می شود.

کارشناسان راهکارها و پیشنهادها برای برون رفت از رکود در صنعت فولاد را شامل افزایش صادرات، فعال کردن پروژه های عمرانی، کاهش نرخ سود بانکی ، حمایت از تولید داخل، نیاز به راهبرد مناسب داخلی و مدیریت قوی برای جلوگیری از تشدید رکود و همچنین جلوگیری از واردات می دانند.

2016،‌رشد تولید را تجربه نمی کند
از سوی دیگر تولید فولاد در سال 2016 اگر کاهش نیابد، افزایش را هم تجربه نخواهد کرد. تحلیلگران دو دلیل اساسی این امر را افزایش نرخ بهره بانکی امریکا و کاهش تولید فولاد چین عنوان می کنند.
به اعتقاد کارشناسان به دلیل رکود بازار فولاد در سطح جهانی بهترین زمان برای سرمایه گذاری است تا وقتی طرح های توسعه به بهره برداری برسند، قیمت ها نیز به نرخ واقعی خود خواهند رسید.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰

کد مطلب: 32861

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:25

کرباسیان:

مشکل فاینانس طرح های معدنی حل شد

گروه معادن - رییس هیات عامل ایمیدرو، با بیان اینکه با پیگیری بانک مرکزی، مشکل بانکی ایران با کشورهای اروپایی کاملا حل شده است، گفت: فاینانس‌هایی از کره، آلمان، ایتالیا و فرانسه برای معادن گشایش می‌یابد.
مشکل فاینانس طرح های معدنی حل شد
به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان گفت: خوشخبتانه با همتی که بانک مرکزی برای حل مشکلات بانکی ایران با اروپا انجام داده و پیگیری‌هایی که صورت داده، مشکلات بانکی میان ایران و اروپا کاملا حل شده است و امیدواریم مراحل بعدی شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها از سوی این کشورها در معادن ایران را شاهد باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون فاینانس‌هایی از کره، ایتالیا، فرانسه و آلمان برای معادن ایران به تصویب رسیده که در حال گشایش بوده و در این زمینه، مذاکرات به صورت جدی در حال انجام است.

وی درباره تامین مالی از چین گفت: مشکلات عمده‌ای که بر سر راه گشایش فاینانس‌های چینی وجود داشته تا حدود زیادی حل شده، این در حالی است که گشایش فاینانس‌های چینی به دو دلیل عقب افتاده بود که یکی از آن وجود چالش جدی بر سر قیمت و نوع ماشین‌آلات و تجهیزات اصلی بود اما بعد از مذاکرات متعددی که ظرف ۱.۵ سال اخیر انجام شد، قیمت‌ها کاهش چشمگیری یافت و ارقام منطقی شد.

وی خاطر نشان کرد: صورتحساب‌ها نیز آماده و به شرکت های چین ارایه شده است و پرداخت ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.
به گفته کرباسیان، در کنار آن تجهیزات اصلی همچون ابزار الکترونیک و ماشین برقی به جای چین، از کشورهای اروپایی استفاده خواهد شد و بر این اساس، اکنون بیشتر طرح‌های فولادی مشکلی برای ماشین آلات بخش فولادسازی ندارند.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳

کد مطلب: 32862

توصيه مطلب

۰

مرجع : خبرگزاری مهر

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:25

ارباب زاده خبر داد:

تولید نخستین شمش‌های بلوم در فولاد مبارکه

گروه صنایع معدنی >فولاد - در پی تکمیل سبد محصولات فولادمبارکه، برای نخستین بار شمش های بلوم در ریخته گری فولاد مبارکه تولید شد.
به گزارش ماین نیوز، محمود ارباب زاده معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به این موفقیت گفت: همانطور که در اخبار قبلی آمد با توجه به تاكيد مديرعامل شركت مبني بر توسعه محصولات موردنياز بازار با تغییر و اصلاح قالب و سيستم خنك كاري ماشين ریخته گری مداوم و با همت و تلاش همه کارکنان درگیر، موفق شدیم ریخته گری شمش بلوم را براساس موارد فنی مورد نیاز برنامه ريزي کنیم و برای نخستین بار شمش بلوم در اندازه 200*300 تولید شد.

وی تصریح کرد: مارک ذوبی که برای تولید این شمش ها انتخاب شده، گروه 4 فولاد مبارکه یا همان فولادهای با استحکام بالا است که برای نخستین بار، 5 بلوم 10 متری در واحد ریخته گری مداوم فولاد مبارکه تولید شد.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه افزود: به همت مدیریت و کارکنان ریخته گری مداوم، شمش های تولید شده روی ماشین شماره 4 انجام شد که این شمش ها دارای کیفیت سطحی مناسبی هستند و بعد از اینکه خنک کاری انجام شد، تست های کیفی مانند تشخیص عیوب داخلی، آنالیز فیزیکی، کشش، تست استحکام و ضربه انجام می شود و سپس آماده ارسال به كارخانه های نورد مقاطع می شود.

ارباب زاده گفت: این موفقیت که با همکاری کارکنان ریخته گری مداوم و واحدهای درگیر مانند تعمیرگاه مرکزی و متالورژی و روشهای تولید و فروش و بازاريابي کسب شد را به تمامی همکاران فولاد مبارکه تبریک می گوییم.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۵

کد مطلب: 32857

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:28

غلامپور خبر داد:

شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید سهام ذوب آهن اصفهان

عرضه دوباره بلوک 73 درصدی ذوب در آینده نزدیک

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت ذوب آهن اصفهان، سومین تولیدکننده بزرگ فولاد در ایران همزمان با برنامه افزایش تولید خود به دنبال یافتن خریدارانی برای سهام این شرکت است.
به گزارش ماین نیوز، مسعود غلامپور مدیر تحقیق و بازاریابی شرکت تامین سرمایه نوین در مصاحبه ای در تهران به بلومبرگ گفت: شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید بخشی از سهام ذوب آهن اصفهان هستند.

شرکت تامین سرمایه نوین در حال ارائه مشاوره به دولت ایران در خصوص معامله مربوط به فروش ذوب آهن اصفهان است. ایران و صندوق بازنشستگان فولاد ایران قصد فروش 73 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان را دارند.

به گفته مجتبی فریدونی از مدیران بخش سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان، این شرکت قصد دارد تولید خود را به سالانه 3.2 میلیون تن تا مارس 2017 افزایش دهد. تولید فعلی این شرکت 2.4 میلیون تن است.

به گفته وی تولید در ذوب آهن اصفهان سال گذشته در پی کند شدن رشد اقتصادی به دلیل افت بهای نفت، 4 درصد کاهش یافت.

براساس اعلام انجمن جهانی فولاد، ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در منطقه خاورمیانه بعد از ترکیه محسوب می‌شود. تولید فولاد ایران در ماه آوریل به 1.5 میلیون تن افزایش یافت که از تولید 1.3 میلیون تنی در پایان سال قبل و قبل از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی بیشتر است. ایران بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی در حال بازسازی انرژی و دیگر صنایع خود است.

سازمان خصوصی سازی ایران در حال نظارت بر فروش 56 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان است که از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بازوی اصلی سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ایران گرفته است. به گفته غلامپور گروه تامین اجتماعی قادر نبود تا کل مبلغ موردنیاز برای خرید سهام ذوب آهن را پرداخت کند. صندوق بازنشستگی مالک 17 درصد مابقی ذوب آهن اصفهان است که قرار است به فروش برسد.

به گفته غلامپور و جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی ایران، به عنوان گام نخست، کل 73 درصد سهام ذوب آهن اصفهان به صورت یک بلوک در فرابورس در روز یکشنبه عرضه شد اما هیچ متقاضی برای خرید این بلوک اقدام نکرد. در پی این اتفاق ارزش سهام ذوب آهن در روز یکشنبه سقوط 5 درصدی را تجربه کرد.

به گفته سبحانی بلوک ذوب آهن در آینده نزدیک مجددا برای فروش عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۴

کد مطلب: 32858

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 175 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:28

عمانی‌ها ۷۰ درصد سهام یک معدن آنتیموان ایران را خریدند

گروه معادن >ساير حوزه ها - شرکت بین‌المللی معدنی اوبار (Ubar) که یک شرکت تازه تاسیس عمانی است، 70 درصد از سهام یک معدن آنتیموان را در ایران خریداری کرد.
به گزارش ماین نیوز، معدن سیرزار در حدود 125 کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع است. مالک و سهامدار عمده این معدن تاکنون شرکت پارت گوال گیتی بوده است که در حوزه معدنکاری و تجارت فلزات آهنی و غیرآهنی تخصص دارد.

پارت گوال از سال 2011 در این معدن روباز فعالیت کرده است و اخیرا فعالیت‌های زیرزمینی را نیز در این معدن به منظور افزایش ظرفیت تولید آغاز کرد.

براساس اعلام رسمی شرکت معدنی اوبار، توافق نامه مربوط به فروش سهام عمده این معدن به تازگی در مشهد امضا شد.

احمد الرواهی، رئیس اجرایی اوبار و رضا نخعی، مدیرعامل پارت گوال توافق نامه مربوط به فروش سهام معدن را در حضور سفیر عمان در ایران و سفیر ایران در عمان امضا کردند.

رواهی در این زمینه گفت: بدست آوردن سهام عمده در معدن سیرزار همراستا با سیاست‎های شرکت در زمینه سودآوری و منتفع شدن سهامداران شرکت است و یکی از استراتژی‌های ما نیز این است که از سیاست دولت عمان در زمینه خلق یک هاب فراوری مواد معدنی در عمان حمایت کنیم.

شرکت اوبار در بیانیه رسمی خود با اشاره به کاربردهای آنتیموان در صنایع و حوزه‌های مختلف اعلام کرد: چین تامین کننده بیش از 90 درصد آنتیموان جهان است و تقاضای جهانی برای اکسید آنتیموان با توجه به عواملی مانند رشد جمعیت، افزایش تولید جهانی خودرو و بالا رفتن حجم ساخت‌وسازها رو به رشد پیش‌بینی می‌شود.

نخعی نیز در این باره عنوان کرد: ما بسیار هیجان زده‌ایم که با شرکت اوبار مشارکتی را آغاز کرده‌ایم. آنها مسئول کلیه فعالیت‌ها در معدن از اکتشافات اولیه تا اکتشافات تفصیلی، نقشه‌برداری، انجام مطالعات امکان سنجی تا فراوری مواد معدنی استخراجی و ... هستند.

اوبار یک شرکت فعال در حوزه معدنکاری و فناوری‌های مربوط به حوزه معدن است که در زمینه مشارکت در حوزه‌های با ارزش افزوده بالا نیز فعال است و در عین حال راه‌حل‌هایی را نیز در حوزه‌هایی مانند مهندسی محیط زیست، زمین شناسی، معدنکاری و ... ارائه می‌کند.

این شرکت همچنین اخیرا در مناقصه مربوط به احیای یک سد باطله مس و طلا و معدنکاری باطله در عمان موفق عمل کرده و برنده شد.

به گزارش مسقط دیلی، ویان باسون مدیرعامل اوبار در این زمینه گفت: ما در حال مذاکره با دیگران بازیگران این حوزه در عمان، منطقه منا و قاره آفریقا به منظور توسعه فعالیت‌هایمان هستیم.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۸

کد مطلب: 32859

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:28

ارباب زاده خبر داد:

تولید نخستین شمش‌های بلوم در فولاد مبارکه

گروه صنایع معدنی >فولاد - در پی تکمیل سبد محصولات فولادمبارکه، برای نخستین بار شمش های بلوم در ریخته گری فولاد مبارکه تولید شد.
به گزارش ماین نیوز، محمود ارباب زاده معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به این موفقیت گفت: همانطور که در اخبار قبلی آمد با توجه به تاكيد مديرعامل شركت مبني بر توسعه محصولات موردنياز بازار با تغییر و اصلاح قالب و سيستم خنك كاري ماشين ریخته گری مداوم و با همت و تلاش همه کارکنان درگیر، موفق شدیم ریخته گری شمش بلوم را براساس موارد فنی مورد نیاز برنامه ريزي کنیم و برای نخستین بار شمش بلوم در اندازه 200*300 تولید شد.

وی تصریح کرد: مارک ذوبی که برای تولید این شمش ها انتخاب شده، گروه 4 فولاد مبارکه یا همان فولادهای با استحکام بالا است که برای نخستین بار، 5 بلوم 10 متری در واحد ریخته گری مداوم فولاد مبارکه تولید شد.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه افزود: به همت مدیریت و کارکنان ریخته گری مداوم، شمش های تولید شده روی ماشین شماره 4 انجام شد که این شمش ها دارای کیفیت سطحی مناسبی هستند و بعد از اینکه خنک کاری انجام شد، تست های کیفی مانند تشخیص عیوب داخلی، آنالیز فیزیکی، کشش، تست استحکام و ضربه انجام می شود و سپس آماده ارسال به كارخانه های نورد مقاطع می شود.

ارباب زاده گفت: این موفقیت که با همکاری کارکنان ریخته گری مداوم و واحدهای درگیر مانند تعمیرگاه مرکزی و متالورژی و روشهای تولید و فروش و بازاريابي کسب شد را به تمامی همکاران فولاد مبارکه تبریک می گوییم.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۵

کد مطلب: 32857

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:07

غلامپور خبر داد:

شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید سهام ذوب آهن اصفهان

عرضه دوباره بلوک 73 درصدی ذوب در آینده نزدیک

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت ذوب آهن اصفهان، سومین تولیدکننده بزرگ فولاد در ایران همزمان با برنامه افزایش تولید خود به دنبال یافتن خریدارانی برای سهام این شرکت است.
به گزارش ماین نیوز، مسعود غلامپور مدیر تحقیق و بازاریابی شرکت تامین سرمایه نوین در مصاحبه ای در تهران به بلومبرگ گفت: شرکت‌هایی از کره جنوبی و لوکزامبورگ علاقه‌مند به خرید بخشی از سهام ذوب آهن اصفهان هستند.

شرکت تامین سرمایه نوین در حال ارائه مشاوره به دولت ایران در خصوص معامله مربوط به فروش ذوب آهن اصفهان است. ایران و صندوق بازنشستگان فولاد ایران قصد فروش 73 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان را دارند.

به گفته مجتبی فریدونی از مدیران بخش سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان، این شرکت قصد دارد تولید خود را به سالانه 3.2 میلیون تن تا مارس 2017 افزایش دهد. تولید فعلی این شرکت 2.4 میلیون تن است.

به گفته وی تولید در ذوب آهن اصفهان سال گذشته در پی کند شدن رشد اقتصادی به دلیل افت بهای نفت، 4 درصد کاهش یافت.

براساس اعلام انجمن جهانی فولاد، ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در منطقه خاورمیانه بعد از ترکیه محسوب می‌شود. تولید فولاد ایران در ماه آوریل به 1.5 میلیون تن افزایش یافت که از تولید 1.3 میلیون تنی در پایان سال قبل و قبل از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی بیشتر است. ایران بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی در حال بازسازی انرژی و دیگر صنایع خود است.

سازمان خصوصی سازی ایران در حال نظارت بر فروش 56 درصد از سهام ذوب آهن اصفهان است که از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بازوی اصلی سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ایران گرفته است. به گفته غلامپور گروه تامین اجتماعی قادر نبود تا کل مبلغ موردنیاز برای خرید سهام ذوب آهن را پرداخت کند. صندوق بازنشستگی مالک 17 درصد مابقی ذوب آهن اصفهان است که قرار است به فروش برسد.

به گفته غلامپور و جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی ایران، به عنوان گام نخست، کل 73 درصد سهام ذوب آهن اصفهان به صورت یک بلوک در فرابورس در روز یکشنبه عرضه شد اما هیچ متقاضی برای خرید این بلوک اقدام نکرد. در پی این اتفاق ارزش سهام ذوب آهن در روز یکشنبه سقوط 5 درصدی را تجربه کرد.

به گفته سبحانی بلوک ذوب آهن در آینده نزدیک مجددا برای فروش عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۴

کد مطلب: 32858

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:07

عمانی‌ها ۷۰ درصد سهام یک معدن آنتیموان ایران را خریدند

گروه معادن >ساير حوزه ها - شرکت بین‌المللی معدنی اوبار (Ubar) که یک شرکت تازه تاسیس عمانی است، 70 درصد از سهام یک معدن آنتیموان را در ایران خریداری کرد.
به گزارش ماین نیوز، معدن سیرزار در حدود 125 کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع است. مالک و سهامدار عمده این معدن تاکنون شرکت پارت گوال گیتی بوده است که در حوزه معدنکاری و تجارت فلزات آهنی و غیرآهنی تخصص دارد.

پارت گوال از سال 2011 در این معدن روباز فعالیت کرده است و اخیرا فعالیت‌های زیرزمینی را نیز در این معدن به منظور افزایش ظرفیت تولید آغاز کرد.

براساس اعلام رسمی شرکت معدنی اوبار، توافق نامه مربوط به فروش سهام عمده این معدن به تازگی در مشهد امضا شد.

احمد الرواهی، رئیس اجرایی اوبار و رضا نخعی، مدیرعامل پارت گوال توافق نامه مربوط به فروش سهام معدن را در حضور سفیر عمان در ایران و سفیر ایران در عمان امضا کردند.

رواهی در این زمینه گفت: بدست آوردن سهام عمده در معدن سیرزار همراستا با سیاست‎های شرکت در زمینه سودآوری و منتفع شدن سهامداران شرکت است و یکی از استراتژی‌های ما نیز این است که از سیاست دولت عمان در زمینه خلق یک هاب فراوری مواد معدنی در عمان حمایت کنیم.

شرکت اوبار در بیانیه رسمی خود با اشاره به کاربردهای آنتیموان در صنایع و حوزه‌های مختلف اعلام کرد: چین تامین کننده بیش از 90 درصد آنتیموان جهان است و تقاضای جهانی برای اکسید آنتیموان با توجه به عواملی مانند رشد جمعیت، افزایش تولید جهانی خودرو و بالا رفتن حجم ساخت‌وسازها رو به رشد پیش‌بینی می‌شود.

نخعی نیز در این باره عنوان کرد: ما بسیار هیجان زده‌ایم که با شرکت اوبار مشارکتی را آغاز کرده‌ایم. آنها مسئول کلیه فعالیت‌ها در معدن از اکتشافات اولیه تا اکتشافات تفصیلی، نقشه‌برداری، انجام مطالعات امکان سنجی تا فراوری مواد معدنی استخراجی و ... هستند.

اوبار یک شرکت فعال در حوزه معدنکاری و فناوری‌های مربوط به حوزه معدن است که در زمینه مشارکت در حوزه‌های با ارزش افزوده بالا نیز فعال است و در عین حال راه‌حل‌هایی را نیز در حوزه‌هایی مانند مهندسی محیط زیست، زمین شناسی، معدنکاری و ... ارائه می‌کند.

این شرکت همچنین اخیرا در مناقصه مربوط به احیای یک سد باطله مس و طلا و معدنکاری باطله در عمان موفق عمل کرده و برنده شد.

به گزارش مسقط دیلی، ویان باسون مدیرعامل اوبار در این زمینه گفت: ما در حال مذاکره با دیگران بازیگران این حوزه در عمان، منطقه منا و قاره آفریقا به منظور توسعه فعالیت‌هایمان هستیم.

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۸

کد مطلب: 32859

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:07

مدیر جدید روابط عمومی ایمیدرو منصوب شد

گروه معادن - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) طی حکمی حسین منصوری خدایی را به عنوان مدیر روابط عمومی این سازمان منصوب کرد.
مدیر جدید روابط عمومی ایمیدرو منصوب شد
به گزارش ماین نیوز، رئیس هیات عامل ایمیدرو طی حکمی حسین منصوری خدایی را به عنوان مدیر روابط عمومی این سازمان منصوب کرد.

منصوری که چند ماهی به عنوان سرپرست روابط عمومی از سوی مهدی کرباسیان برگزیده شده بود، با دریافت این حکم رسما مدیریت روابط عمومی این سازمان را بر عهده گرفت.

تا پیش از حسین منصوری خدایی، یعقوب مشفق مدیریت روابط عمومی ایمیدرو را بر عهده داشت.

ایمیدرو بزرگترین هلدینگ معدنی کشور است که مالک برخی معادن بزرگ و صنایع معدنی کشور بوده و طرح‌های بزرگی را در سراسر کشور در دست اجرا دارد.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۸

کد مطلب: 32856

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:30

ایجاد توازن در زنجیره فولاد،‌ ضرورت اجرای طرح جامع

گروه صنایع معدنی >فولاد - گزارش جدید از وضعیت طرح جامع فولاد نشان می دهد، ایجاد توازن در زنجیره فولاد،‌ یکی از نکات اساسی اجرای این طرح محسوب می شود.
به گزارش ماین نیوز، براساس بررسی های به عمل آمده از سوی مشاور پایش طرح جامع فولاد، «ظرفیت» تولید فولاد خام کشور در پایان سال 94 معادل 23.4 میلیون تن و در بخش محصولات فولادی 34.1 میلیون تن بوده است. طبق این بررسی، از 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در چشم انداز 1404 رقمی در حدود 34 میلیون تن مصرف داخلی و مابقی (21 میلیون تن) باید صادر شود.

در این گزارش تصریح شده، در سال 1394 معادل 13.3 میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره افتتاح شد که شامل کارخانه های زرند ایرانیان، سیرجان ایرانیان،گل گهر، گوهرزمین، رودمتال،کاسپین و آینده سازان البرز هستند این در حالی است که در مقابل تنها یک میلیون تن گندله به ظرفیت کشور اضافه شده (چادرملو+اردکان) است. این امر نشان از ضرورت راه اندازی کارخانه های جدید گندله سازی می دهد که این مهم در برنامه سال جاری پیش بینی شده است.

امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک طرح 5 میلیون تنی گندله در سنگان به بهره برداری خواهد رسید که بخشی از کمبود در زنجیره تولید فولاد را جبران می کند.

چالش تاسیس

از سوی دیگر از مهمترین چالش های اجرای طرح جامع فولاد، کمبود منابع مالی است. علاوه بر این، تداوم و رشد صدور مجوز احداث واحدهای زنجیره فولاد در استانها یکی از چالش های پیش رو است به گونه ای که در سال 94 شاهد رشد 23درصد مجوز احداث واحدهای فولادی شدیم. در حال حاضر 179 میلیون تن مجوز تاسیس کارخانه های فولادی صادر شده است. این مجوزها در بخش گندله سازی 147 میلیون تن و در بخش تولید کنسانتره 131 میلیون تن بوده است.

این مجوزها باعث به هم خوردن توازن در زنجیره ارزش فولاد شده است. این در شرایطی است که کشور فاقد ذخایر معدنی کافی به منظور تامین خوراک این حجم از واحدهای کنسانتره است و به نظر می رسد واحدهای جدید باید به تامین ماده اولیه از محل واردات روی آورند.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱

کد مطلب: 32852

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 182 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:26

دلایل افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی میدکو

گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت مادر تخصصي توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه به منظور تامین منابع مالی برای سرمایه گذاری و حفظ موقعیت در شرکت های سرمایه پذیر از طریق پشتیبانی مالی و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت ها و اجرای پروژه های عظیم تولید آهن و فولاد اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده های نقدی کرده است.
به گزارش ماین نیوز، بر همین اساس سرمایه میدکو از مبلغ 22,000,000,000,000 ریال به مبلغ 44,000,000,000,000 ريال افزایش خواهد یافت.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۲

کد مطلب: 32853

توصيه مطلب

۰

مرجع : بورس نیوز

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 194 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:26

احتمال واردات سنگ‌آهن قوت گرفت!

گروه صنایع معدنی >فولاد - مشکلات و موانع اصلی صنعت فولاد برای افزایش ظرفیت تولید به 55 میلیون تن، بعد از گذشت سه سال از رونمایی طرح جامع فولاد اعلام شد.
به گزارش ماین نیوز با گذشت 3 سال از رونمایی طرح جامع فولاد، هنوز مشکلاتی برای دستیابی به افزایش ظرفیت تولید به 55 میلیون تن وجود دارد.

براساس اولین گزارش رسمی از دستاوردها و واقعیت‌های این صنعت در چارچوب برنامه‌ریزی کلی آن -که از طرف شرکت ملی فولاد ایران تهیه و ارائه شده- قرار است طبق این برنامه که از سال 2014 میلادی (سال 1392 شمسی) آغاز شده افزایش ظرفیت تولید فولاد خام ایران به 55 میلیون تن در سال 1404 محقق شود.

آن‌گونه که گزارش شده، براساس مطالعاتی که بخش دولتی مرتبط با صنعت فولاد با همکاری و مشاوره FIECO (شركت مهندسي بين‌المللي فولاد تكنيك) داشته است، هم اکنون برای رسیدن به این میزان از تولید 14 مرحله وجود دارد که باید در راستای رفع آنها تلاش شود.

در ادامه این گزارش، به تفکیک موانعی که بر سر راه افزایش تولید فولاد وجود دارند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۶

کد مطلب: 32854

توصيه مطلب

۰

مرجع : اقتصاد نیوز

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:26

رشد ۱۱ درصدی تولید کنسانتره آهن معادن بزرگ در اردیبهشت

گروه معادن - میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ معدنی در دومین ماه امسال، 11 درصد افزایش یافت.
رشد 11 درصدی تولید کنسانتره آهن معادن بزرگ در اردیبهشت
به گزارش ماین نیوز، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل چادرملو، گل گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی طی اردیبهشت ماه ، بیش از 2 میلیون و 414 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 2 میلیون و 179 هزار و 908 تن بود.

در میان شرکت های تولیدکننده، «چادرملو» 883 هزار و 987 تن، «گل گهر» 812 هزار و 458 تن، «سنگ آهن مرکزی» 319 هزار و 320 تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» 291 هزار و 938 تن و «سنگان» 106 هزار و 417 تن بود.

همچنین 5 شرکت بزرگ معدنی طی اردیبهشت ماه، 617 هزار و 253 تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (727 هزار و 66 تن)، 15 درصد کاهش نشان می دهد. از این میزان، شرکت سنگان «212هزار و 214 تن»، مرکزی «143 هزار و 700 تن»، جلال آباد «82 هزار و 265 تن»، فلات مرکزی «99 هزار و 267 تن» و میشدوان «79 هزار و 807 تن» تولید کرده است.
همچنین، طی 2 ماهه نخست امسال، افزون بر 4 میلیون و 242 هزار تن «کنسانتره سنگ آهن» و یک میلیون و 104 هزار و 152 تن «سنگ آهن دانه بندی» توسط تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور تولید شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته به ترتیب یک درصد و 17 درصد کاهش نشان می دهد.

تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲

کد مطلب: 32835

توصيه مطلب

۰

ماین وب...
ما را در سایت ماین وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mineweb بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:30